miercuri, 6 decembrie 2017

Tehnologia distruge copilăria


Copilăria mea a fost foarte frumoasă și cred că fac parte din ultimele generații care nu s-au născut cu tehnologia în brațe. Aveam seri foarte frumoase alături de prietenii mei ( ne jucam de-a v-ați ascunselea , alergam și băteam mingea până la ore târzii spre disperarea vecinilor ). Dacă îi spunem un copil de 10 ani astăzi : ,,Ai spart oalelele , Și-ai mâncat sarmalele ,, garantez că acesta nu are habar la ce joc se spunea în felul acesta. Copilăria mea a fost minunată pentru că preferam să ies afară și să bat mingea în porțile bunicilor evitând să stau pe un scaun cu ochii în monitor. Țin minte și acum zilele de vară în care cu toții ne jucam și părinții ne chemau iar noi am fi vrut să rămânem cât mai mult la poartă.Tocmai prin anul 2007 când aveam vârsta de 9 ani calculatorul a apărut în viața mea. Recunosc că m-a fascinat și am vrut să descopăr în detaliu cât mai multe lucruri dar cel mai mult timp mi-l petreceam jucându-mă diverse jocuri. În vremea aceea nu eram dependent dar pe parcurs nu mai consideram a fi ceva mai distractiv decât un joc pe pc. Am observat că o mare parte din copiii din ziua de azi s-au născut fie cu tabletele fie cu telefoanele în brațe și încă de la vârste fragede aceștia le accesează stricându-și copilăria . De ce să te joci de-a v-ați ascunselea cu prietenii la poartă când poți juca Minecraft pe tabletă ? De ce să ai un animal al tău acasă , să îl îngrijești și să te joci cu el când poți instala pe telefon Talking Tom ? Aceștia sunt copiii din ziua de azi și așa cum nici eu nu știu de multe jocuri făcute de către prietenii mei sau oameni vârstnici așa nu vor ști nici aceștia farmecul copilăriei. Preferă să se joace, să stea închiși în casă refuzând categoric să iasă afară și să-și facă prieteni. Nefiind persoane sociabile nu vor ști să se comporte în societate și în diverse situații , părerea mea .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu