luni, 8 ianuarie 2018

Amintiri din copilărie (1)


Astăzi vă voi povesti despre amintiri din copilăria mea,mai exact din iernile copilăriei mele. Cu siguranță mulți dintre voi vă veți regăsi în anumite activități ale mele.
Astăzi , priveam așa pe cer și nu-mi venea a crede: Vine paștele? Vremea, la noi în Muntenia este una foarte călduroasă și am văzut la meteo că temperatura ridicată va rămâne o bună perioadă de acum încolo.Revenind, vă voi povesti despre activități pe care le făceam în jurul acestor zile în anii când eram copil. Sincer,sunt momente pe care nu mi le mai amintesc cu lux de amănunt însă ceea ce este esențial îmi amintesc.
Iarna,pentru mine de când mă știu a fost cel mai frumos anotimp. Țin minte că în poarta bunicilor strângeam cu băieții o cantitate mare de zăpadă și încercam să ne facem un derdeluș. Seara aveam grijă să îl udăm cu apă pentru a îngheța. Alți prieteni de-ai mei au beneficiat de derdelușuri naturale făcute în grădină sau pe diferite văi însă nici unul nu se compara cu derdelușul făcut de noi manual.
Alt episod frumos și amuzant reprezintă momentul când noi, băieții , încercam să ne confecționăm schiuri . Improvizam din bucăți de lemn acoperite cu o pungă. Ce-i drept nu alunecau așa de tare însă distracția era garantată.
Episoade de-a dreptul comice se întâmplau și la fotbal . Când alunecam și cădeam dar ne ridicam bucuroși și amuzați de situație. Fotbalul pe zăpadă este sport extrem , bărbații care au jucat știu despre ce vorbesc. Alunecările sunt la ele acasă și riscul de a rămâne cu o durere de picior la sfârșitul meciului este foarte ridicat . Țin minte că făceam porțile fie din fesuri , fie căutam prin zăpadă un morman de nisip pentru a fi în loc de bare.
Încă un amănunt pe care mi-l amintesc în detaliu este că foloseam un tip de încălțăminte , gumari se spune la noi în zonă , cu care alunecam foarte tare.
Seara ne strângeam grupuri de băieți în stradă și ne uitam la lumina becului acolo unde fulgii se vedeau, peisajul fiind parcă desprins dintr-un basm.
Nu știu cum este vremea în alte zone dar sper din suflet ca zăpada să apară cât mai repede în zona mea.

2 comentarii:

  1. Și uite că zăpada a apărut...mă uit pe fereastră și chiar că ninge ca în copilărie!

    RăspundețiȘtergere
  2. Prea puțină zăpadă pentru o iarnă adevărată!

    RăspundețiȘtergere